Fit met Continu

Bij Continu belonen we sportiviteit.

Door het registeren van de sportieve activiteiten in Strava doneert iedereen (lid van Continu groep @ Strava) geld aan het goede doel. Ieder kwartaal zal er een ander goed doel gekoppeld worden. Het eerste kwartaal is het KWF geselecteerd ter nagedachtenis van onze collega Roel Ruijs.

Senior adviseur Tatjana aan het woord over arbeidsbemiddeling

Tatjana van het Groenewoud werkt als senior adviseur in Rotterdam.

Zij vertelt waarom iedere ‘sales tijger’ het meest gelukkig wordt van een baan binnen de arbeidsbemiddeling

Er was eens…

Uh ohnee… dit is geen sprookje! Verre van om eerlijk te zijn… Maar laat me je meenemen in de wondere wereld van de arbeidsbemiddeling en oordeel zelf!
Ik weet het zelf allemaal nog als de dag van gisteren toen ik ruim 4 jaar geleden voor het eerst met het fenomeen arbeidsbemiddeling te maken kreeg. Een hoop vooroordelen, tegenslagen en voornamelijk mooie momenten verder, wil ik graag het één en ander bevestigen en ontkrachten. Daarnaast hoop ik ook ‘onwetende’ commerciële professionals te enthousiasmeren voor het VAK want ja, dat is het toch écht.

Wanneer ik op verjaardagen kom en er wordt mij de vraag gesteld, ‘’Tatjana wat doe jij nu eigenlijk? Jij werkt toch voor een uitzendbureau ofzo?’’ Of ik kom bij een potentiele klant en de eerste opmerking is: ‘’Jij hebt nu in deze tijd wel een erg makkelijk baantje. Iedereen staat toch te springen om technisch personeel! En wat doe je nu eigenlijk, een cv’tje doorsturen, iemand wat vragen stellen en that’s it’’. Op dit soort momenten moet ik eigenlijk wel lachen omdat ik beter weet maar ben ik tegelijkertijd ook geïrriteerd en voel ik me aangevallen. Er bestaan ontzettend veel vooroordelen over de arbeidsbemiddeling en de mensen die dit vak uitoefenen. Vooroordelen hebben vaak te maken met onwetendheid en dan realiseer ik me dat de ‘buitenwereld’ eigenlijk geen idee heeft wat deze functie inhoudt en allemaal met zich mee brengt.

In mijn ogen gaat dit vak over zoveel meer dan ‘dat cv’tje doorsturen en iemand aan tafel krijgen’. Het gaat om het doorgronden van mensen, weten waar hun ambities liggen en waar zij nu echt gelukkig van worden. Het gaat om het in de lucht kunnen houden van 10.000 balletjes tegelijkertijd. Op commercieel vlak is het een enorme uitdaging om van A tot Z bezig te zijn met het opbouwen van een eigen netwerk. Weten wie je klant nu echt is, waar zijn visie en prioriteiten liggen en hier in het verlengde ondersteuning aan bieden. 

Het gaat er uiteindelijk om klant en kandidaat samen te brengen, dit proces zo efficiënt mogelijk te laten verlopen en beide partijen voor de toekomst aan elkaar te binden. Het is, mijn inziens, in geen enkel opzicht te vergelijken met andere functies binnen de commerciële sector waarbij het om de verkoop van een product of dienst gaat. Binnen de arbeidsbemiddeling heb je namelijk te maken met een ‘product’ dat een duidelijke mening heeft. Dit is bij uitstek de onderscheidende factor, iets wat het vak extra diepgang geeft en enorm uitdagend maakt.

Het gaat om managen, samenwerken, delegeren, sales uitoefenen en het op doen van mensenkennis. Het is verkoop ten voeten uit maar tegelijkertijd ook een ontzettend eerlijk en integer vak.

Jantje huilt Jantje lacht

In de afgelopen jaren heeft de arbeidsbemiddeling mij op zowel persoonlijk als zakelijk gebied veel gebracht. Ik ben dan ook van mening dat iedere sales professional zijn lol in deze branche en functie op kan. Je moet alleen over een gezonde dosis zelfspot en een dikke huid beschikken; want eerlijk is eerlijk het is voortdurend jezelf in de spiegel durven aankijken. Het is soms een draai om je oren krijgen van kandidaten, klanten en / of collega’s. Zelfreflectie en doorzettingsvermogen zijn uiteindelijk essentieel om de weg naar succes te vinden.

Kortom, ik ben zelf ruim 4 jaar geleden besmet met het virus arbeidsbemiddeling en geloof me, wanneer het in je bloed zit wil je niets anders meer. Daarnaast durf ik te beweren dat wanneer je succesvol bent binnen de arbeidsbemiddeling, je succesvol kunt zijn binnen elke andere commerciële (sales) functie.

Continudag 2018

Tijdens de jaarlijkse Continudag worden onze medewerkers geïnspireerd met leuke en interessante workshop en presentatie. Dit jaar sprak keynote spreker Niek van den Adel over omgaan met verandering en verzuim en dit wist hij op een ontroerende manier te doen. Ook stond de nummer 1 kickbokser van dit moment, Rico Verhoeven, op het podium om onze medewerkers te motiveren.

Lees meer